اقدامات درون مطب

این اقدامات عبارتند از:

۱)گچ گیری: گچ گیری، استخوان شکسته (شکستگی) را در جای خود نگه می دارد و از حرکت ناحیه اطراف آن در حین بهبودی جلوگیری می کند. گچ گرفتن همچنین به جلوگیری یا کاهش انقباضات عضلانی و به بی حرکت نگه داشتن ناحیه آسیب دیده کمک می کند، به خصوص پس از جراحی، که می تواند به کاهش درد نیز کمک کند.

۲)تزریق ژل و PRP:تزریق پلاسمای غنی از پلاکت یک روش سرپایی است که شامل خونگیری، آماده سازی PRP و تزریق است و از این رو ممکن است بین 45 تا 90 دقیقه طول بکشد
خون از ورید بازوی بیمار به داخل ویال کشیده می شود.
خون با استفاده از دستگاه سانتریفیوژ پردازش می شود.
پزشک پلاسمای غنی از پلاکت سانتریفیوژ شده را برای تزریق آماده می کند.ناحیه آسیب دیده مفصل با مواد ضدعفونی کننده مانند الکل یایدتمیز می شود.
از بیمار خواسته می شود استراحت کند. این امر تزریق را تسهیل می کند و همچنین می تواند باعث کاهش درد تزریق شود.
پزشک با استفاده از یک سرنگ و سوزن، مقدار کمی پلاسمای غنی از پلاکت را به کپسول مفصلی تزریق می کند.

اقدامات درون مطب​

۳)آتل: آتل یک وسیله حمایتی است که قسمت آسیب دیده بدن را بی حرکت می کند و از آسیب بیشتر محافظت می کند.
آتل با نگه داشتن انتهای شکسته در کنار هم و در یک راستا، استخوان های شکسته را بهبود می بخشد و همچنین درد و تورم را کاهش می دهند.
از آتل برای درمان شرایط زیر استفاده می شود:
رگ به رگ شدن
شکستگی
دررفتگی ها
کنترل درد
سندرم تونل کارپال: وضعیتی که با بی حسی و سوزن سوزن شدن در دست یا بازو ناشی از فشار دادن عصب در مچ دست مشخص می شود.
شکستگی پیچیده استخوان

۴)کشیدن بخیه: جراحان از بخیه برای بستن یک برش پس از پایان عمل جراحی استفاده می کنند. بخیه ها از نخ های نازکی تشکیل شده اند که در حین بهبود بریدگی، پوست را به هم می پیوندند.
این نخ های بخیه پس از بهبود عمل و یا زخم طبق نظر پزشک در زمان مقرر باید کشیده شوند که برای کاهش خطر عفونت، کشیدن بخیه در خانه توصیه نمی شود.

اقدامات درون مطب​

برای رزرو نوبت اقدامات درون مطب